Barndomsminnen och en tår




The Fray - Look after you

Låten får mig att minnas de perfekta och de sämsta stunderna jag har haft under min barndom. De första som slår mig i tanken är nog när mina föräldrar skildes. Jag, Tommy och Rasmus var uppe på övervåningen och stod vid trappen när mamma och pappa bråkade. Jag kan minnas hur förvirrad jag var och började gråta. Tommy strök mina axlar och stöttade mig. Det andra som slår mig är mammas pojkvänner som hon har haft under åren. Många av dem har varit jäkligt irriterande och för påfrestande. Mammas ex sa: "Jävla 08:or", till mig och Rasmus varje gång vi kom och hälsade på. Jävla 011, säger jag till honom! Mamma har alltid valt fel killar, tycker jag. Antingen är de jobbiga, irriterande, påfrestande eller helt enkelt pervers. Och detta påverkar mig och henne. Hon vet att jag inte kommer över när hon har sin pojkvän hemma hos sig, och så kommer det alltid vara. Noll, nada att jag kommer ner.

De bästa stunderna var nog min första kärlek vid 8-års ålder. Jag var helt besatt i killen! Jag kunde inte sluta tänka på honom. Men det blev ändå ingenting av det, eftersom att jag var feg. Dessutom kände han inte samma sak som jag kände för honom. Det andra är nog när jag slutade 5:an. Jag kände lättnad att jag skulle byta klass efter all mobbing och byta skola från "världens sämsta" till "världens bästa". Eftersom att jag kom till en ny klass, så träffade jag nya klasskamrater. Det är dem som har lyft upp mig från botten i femman och jag kan inte säga något mer än att mina vänner därifrån är nog dem underbaraste jag har träffat. De får mig att vakna upp på morgonen och känna att det blir en toppendag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0