Ojojdå!

Har varit så dåligt uppdaterad idag! Jag vet inte vad som har stått i vägen, men så kan det gå ibland!

När jag kom till simhallen så bytte jag om väldigt snabbt eftersom att jag var sen. Men när jag kom in i hallen så var det ingen från simgruppen där. Inte ens några tränare. Hrmf.. nåväl, jag orkade inte gå tillbaka till omklädningsrummet och byta om igen så jag tog en bana och paddlade på. Simmade fram-och tillbaka i min egna lilla takt. Det var ganska skönt, faktiskt. Lite flås hade jag, eftersom att jag "hårdtränade" för att min kondition skulle bli bra. Simmade 400 meter bröstsim på 5 minuter på kanske 5-7 minuter, väldigt bra tycker jag! Självklart tränade jag mera. Från 13:45 till 15:00, som den vanliga träningstiden.
Efter simträningen skjutsade pappa hem mig, så skönt att slippa gå hem!

När jag kom hem ringde jag Sandra, för att jag fick höra att hon har köpt en julklapp till mig. Eftersom att hon inte är hemma på julafton, fick jag öppna julklappen. Hon gav mig först en "blåsningsjulklapp" som jag öppnade. Det var näsdukar och jag trodde att hon var seriös, självklart blev jag glad. Men sedan gav hon mig någon annan och det visade sig vara en så söt värmeljusstake. Jag blev så himla glad och skrattade tillslut efter blåsningsjulklappen. Hur lyckas man vara så smart !?

Julavslutning imorgon i skolan. Det är skoldag fram till klockan 14:00, så det är ganska skönt. Sedan klockan 17:00 är det avslutning. Varför vi har på kvällen ? Det är bara för att slippa ha avslutningen på tisdagen, som det egentligen var planerat! Blir hemskt skönt att ha jullov! Med sovmorgon och umgås med kompisarna. Jag och Sandra måste nog ta tag i säljandet av polkagrisar och lotter. Vi har inte sålt någonting ju! Vi måste även umgås en hel del under jullovet eftersom att hon åker iväg nästa vecka på måndagen (inte imorgon). Hon kommer fira nyår i Finland, så man kommer sakna henne en hel del.
Storebrorsan kommer också under julen! 23 december kommer han hit och kommer fira jul med oss. Så himla kul! Synd att jag inte har någon julklapp till honom än, får fixa något nu i veckan. Har dock gjort ett julkort till honom ;)

Nej, nu måste jag sluta skriva. Ska nog ta en dusch och sedan läsa en bok innan jag går och lägger mig!


Jag älskar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0