Jordens undergång 2012 ?

Jag har sett på en hel del bloggar under dagen, och de flesta handlar om jordens undergång. Jag förstår egentligen ingenting av saken. Mayaindianerna. De hade tydligen förutspått detta för tusentals år sen. Den 21 december 2012, sägs att deras kalender tar slut och jorden dör ut. Men jag såg dessutom på en blogg att istället för att jorden går under, kommer det också skapas en ny tid. Nej, jag förstår ingenting och jag vet inte vad jag ska tro på.
Jag tror litegrann på att jorden går under, men samtidigt känns det som att Mayaindianernas kalender är bara en myt. Märkte Mayaindianerna det i år att deras kalender skulle ta slut i år 21 december 2012 ? Annars skulle de avslöja det några år tidigare. 3 år kvar att leva, kanske man ska göra saker man aldrig gjort förut ? Nej, jag vill inte oroa mig. Om världen går under, går världen under. Man kan inte göra någonting åt saken. Världen är så pass förstörd bland alla naturkatastrofer, svält, ozonlagret osv.

Tror ni på Jordens undergång 2012 ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0