Mitt Twilightberoende

Jag tänker på samtalet igår mellan mig och pappa. Och brorsan då, men han verkade inte.. vara det samtalsämnet vi pratade om. Vi pratade om mitt Twilightberoende. What is that problem ? Visst, jag lever i min fantasivärld. Men det gör väl alla någongång ? Jag är crushed på en låtsasvampyr och på en av världens mest hetaste skådespelare. Jackson Rathbone. Vampyrer finns inte. Men varför jag älskar Twilight Sagan är Edward och Bellas kärlek till varandra. Hur han skyddar henne, hur han förklarar för henne hur mycket hon betyder för honom, det är alltihop. När jag läser en bok från serien så kan jag se bilden. Jag kan nästan se Edward och Bella framför mig. Och jag kan fortsätta läsa boken i timmar, för jag blir så fascinerad. Jag räknar Twilight som mitt syre. Jag kan inte vara levande en dag utan att nämna eller läsa Twilight. Det går inte. Jag började läsa serien i mars. Jag tänkte: "Ja, men.. jag läser väl den här boken då.". När jag kom in en bit i första boken så blev jag genast beroende. Jag läste den andra, tredje och fjärde. Jag såg på filmen om och om igen. Kanske varje dag. Och nu är det min tredje gång jag läser serien. Jag kan inte sluta älska Twilight. Twilight är mitt syre, Twilight är en del av mitt liv. Twilight räddade mitt liv, konstigt nog. Jag var den som föredrog Johan Palm musik, jag blev retad och allting. Många ogillade mig. Men sedan började jag läsa. Och nu är jag den jag är, just accept it. Ingen kan få mig att bränna upp mina Twilightböcker, bränna upp filmen, bränna upp mina två Twilightaffischer. Ingen kan få mig att sluta bli beroende. Twilight är en drog. En väldigt bra drog, på sitt sätt. Bara det inte går överdrivet långt att man tror att Robert Pattinson är en vampyr på riktigt. "Istället för droger, läs en Twilightbok", är mitt citat. Jag ville skriva det här för att visa er att oavsett vad ni säger eller tycker så kommer jag aldrig att lämna mitt Twilightberoende. Jag är stolt över att kallas för en "Twilighter". Twilight är min drog, och jag lämnar den inte. Jag älskar Twilight, Jackson Rathbone, Edward Cullen och Jasper Hale. No matter what you say!


Kommentarer
Postat av: Frida

Bra skrivet jag tycker typ samma som dej bara det att robert pattinson är hetast :D<3

2009-11-21 @ 22:18:40
Postat av: Zenobia

men herregud..... fett fint bella<3 twilighter =P

2009-11-21 @ 23:34:13
URL: http://fflumigaste.blogg.se/
Postat av: Hanna

Precis din lilla Twilighter!<3

Fast kom ihåg att du är inte ensam över att känna såhär..Haha, syre.Twilight är ett helt kit på livet..Typ.Men du fattar!:D

SHIIT vad jag längtar efter nästa film Bella!

2009-11-23 @ 23:27:54
URL: http://hnajool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0