Apelsinjuice och fullkornsmacka

Japp.. det var det min frukost bestod av. Jag försöker äta lite sunt nu för tiden. Jag har alltid varit en sådan som rotar i kylen. Letar efter något onyttigt som kan mätta mig. Men nu försöker jag skära ner på det - om jag fortsätter som jag gör, småäter onyttigt och småäter alldeless för mycket, kommer jag ha med det tills jag blir ca 16 år. Det är då man börjar få en bulle på magen efter småätningen. Istället ska jag äta sunt.

Nej, jag ska inte banta. Jag har en normalbyggd kropp, det är bara att jag småäter alldeless för mycket. Om man äter nyttigt så får man mer vitaminer i sig. Jag har vitaminbrist och det har jag sett på mina naglar. Det är vita fläckar på två av mina naglar och de bör förändras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0