Tankar om ytliga människor

Har ni tänkt på en sak ? Nu börjar mänskligheten bli allt ytligare. Ytligare för allting - kläder till mobilabbonemang. Jag vet att hata är ett starkt ord, men jag verkligen hatar ytliga människor. De tror att inte det finns något innanför skalet. De dömmer, dömmer och dömmer. Vart vill de komma nästa gång ? De kan hitta på vad som helst. Jag har blivit dömd för saker några gånger sedan förra veckan. Bl.a mitt mobilabbonemang. "Varför har du inte comviq ?", sa en med en väldigt sarkastisk tonart. Vad fan ? Så länge det går att ringa! Med mitt mobilabbonemang kan jag ringa till alla nät förutom 3 och Telenor för lågt pris. Så vad spelar det för roll om jag ska ha comviq eller inte ? Jag kan nå mina kompisar och föräldrar iallafall. Sen var det en gång - mitt beteende att vara jag. Visst, jag kan vara crazy men jag är bara mig själv. Jag kommer aldrig leka någon annan än mig själv. Om man inte gillar mitt beteende gillar man inte mig. Jag kan vara rolig, tråkig, crazy, ledsen.. allt. It's just me, accept me or don't.

Ytliga människor för mig är falska människor. De ser bara på utsidan och inte insidan. De vill inte lära känna personen utan om personen är ful är personen töntig etc. Sjukt. Jag vill inte ge min respekt till ytliga människor - för jag får ingenting tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0