Kommer du föralltid bara vara min vän ?



Kärleken är svår - det har jag märkt. Det ser inbjudande ut, men när man väl har kommit in i det, är fast där.. förevigt. Man är beroende av den personen man tycker om men ändå kan man inte ta steget före. Man låter bara känslorna gå vidare och gömma dem för personen - så är det för mig. Mina ögon är riktade mot honom och så fort han ser på mig, hjärtat slår ett dubbelslag och ögonen ändrar riktning. Smilbanden for upp och allting känns så bra. Men - nästa sekund ser jag honom igen med några andra, tjejer, killar.. några andra helt enkelt. Och den sekunden blev jag sur, svartsjuk.. avundsjuk på alla möjliga sätt. Jag vill ha honom så mycket, men jag vettefan hur jag ska göra. Jag har inte förtroendet på mig själv - eller jo, det har jag ju. Men inte det där modet, våga. Och det här får mig att sjunka. Hjärtat gör ont och jag blir rädd - rädd över att någon annan får honom innan mig. Hans namn finns överallt. I tankarna for det bara hans namn.. runt och runt, sveper, viskar.. Ja, ni förstår ju. Jag fattar inte varför jag sitter här och förklarar.. men det här har någon mening. Kärleken är inte alltid lätt. Det finns motgångar, väldigt många. Kärlek är inte bara en känsla, den känslan har flera olika känslor i sig. Rädsla, lycka, mod, sorg.. kärlek är bara nyckelord för dessa känslor.

Jag älskar honom, jag vill ha honom, ge mig honom.

Låten beskriver. Jag älskar dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0