Another New Moon

Handling: Jag har ungefär samma handling som New Moon men har twistat det litegrann. Edward kommer inte tillbaka och två år har gått. Bella fortsätter att umgås med Jacob som läker hålet i hennes bröst allt mer varje gång hon umgås med honom. Tiden går och Jacob blir ännu mera förälskad i Bella, och Bella får känslor för sin bästavän. Men bakom denna förälskelse är Bella i fara. Victoria, James f.d partner är ute efter henne och vill mest av allt döda henne. Jacobs klan gör allt för att hålla Bella i säkerhet, men även en annan..

Another New Moon

Åren gick och saknaden stärktes och tonades bort på samma gång. Det kommer bli som om jag aldrig existerat, han verkade mena det för två år sedan tillbaka. Jag hade redan hunnit bli tjugo. Edward var fortfarande sjutton år, men det var ingen mening att tänka på honom eller åldern längre. Jag var alltid rädd för att vara äldre än honom. Jag hatade att vara äldre än honom, men just nu så behövde jag inte vara rädd för det. Han skulle ändå inte komma tillbaka. Jag förväntade mig inte det efter dessa två år utan honom. Jag hade Jacob. Jag var också äldre än honom men han åldrades. Han var arton år gammal och jag kunde alltid räkna med honom. Det hade han själv sagt till mig. Sedan Edward hade lämnat mig ensam i skogen umgicks jag med Jacob. Han var som min enda bror för mig och det var han som läkte hålet i bröstet. Ännu idag kan jag känna slaget mot mitt bröst, men inte lika mycket då Edward lämnade mig. Och det var tack vare Jacob. Utan honom skulle jag aldrig klara av livet.

Dagarna gick lika fort som åren och jag bodde fortfarande hos Charlie. Han verkade inte tröttna på mig, men ibland frågade han mig ifall jag har sökt upp några lägenheter. Men det hade jag inte. Jag trivdes hos Charlie väldigt, väldigt mycket, och jag var nöjd över att jag flyttade till Forks. Jag var nöjd över att jag återupptog kontakten med Jacob. Jag tyckte om att umgås med honom och det gjorde Charlie också. Han föredrog Jacob före Edward, men ibland visste jag inte om jag skulle hålla med honom. Edward var fortfarande något för mig, men inte längre någon som jag älskade. Han kunde vara någon bekant för mig. Han var inte längre min.
"Bella ?", hörde jag Charlies mullrande röst från köksbordet. Jag stod vid diskbänken och diskade medan jag såg på honom över axeln.
"Ja, pappa ?" Jag försökte låta uppmärksam som möjligt. Ofta lyckades jag låta uppmärksam då jag sa "pappa" och inte Charlie. Charlie vek ihop sin tidning och la den på köksbordet medan han lämnade bordet.
"Ska du träffa Jacob i dag igen ?", frågade han och gick mot hallen och tog på sig sin polisjacka. Jag vände blicken mot tallriken och sköljde av den innan jag la den på diskstället. Det var den sista tallriken, så jag drog ur proppen och lämnade den i diskburken, som jag själv kallade den. Jag nickade till svars och tog undan tidningen från köksbordet.
"Ja, det ska jag. Vi hade tänkt att göra läxor tillsammans.", sa jag och redan sekunden efter ringde telefonen. Jag gav Charlie en sista blick och skuttade fram till telefonen. Det var Jacob.
"Hej Jacob!", svarade jag med en stor entusiasm. Kanske överdriven, men jag tror att han började vänja sig. Jag var alltid glad när Jacob ringde.
"Hej Bella! Skulle vi ta en tur med motorcyklarna ?", frågade han i luren. Jag blickade snabbt mot Charlie som tog på sig skorna och gick ut. Antagligen var han på väg till jobbet igen. Det var tyst några sekunder innan jag svarade.
"Ja.. ja, det låter bra. Jag sa till Charlie att vi skulle plugga.", sa jag och log försiktigt för mig själv. Jag traskade runt i huset medan jag pratade med Jacob. Jag gick upp på övervåningen, satte mig i vardagsrummet, var inne i mitt rum, jag var överallt. Jag skrattade då och då åt hans skämt som han gav mig och det läkte hjärtat ännu en gång. Jacob var så enkel att prata med. Det var aldrig några pinsamma tystnader, särskilt inte i telefonen. Jag skrattade ännu en gång.
"Jag kommer, Jacob.", sa jag. "Vi ses." Sedan lade jag på luren och tog snabbt på mig min svarta jacka och mina varma kängor innan jag satte mig i min pickup utanför huset. Pickupens motor rullade igång och jag körde mig till La Push. La Push räknade jag som mitt andra hem, där kunde jag känna mig som tryggast om inte Charlie var hemma. Jacobs vänner, som hade egen klan som kallades Wolf Pack, var minst lika bra som Jacob var. De kallade sig själva beskyddare. Därför kanske jag kände mig trygg i La Push ?


Kommentarer
Postat av: EN MASJÄVEL

tack så mkt :D de är under uppsusting:P vaad tycker du om den nya headern?

2010-01-06 @ 18:53:44
URL: http://mandyego.blogg.se/
Postat av: Frida

va duktig du är du kmr nog lyckas som författare ;)

2010-01-06 @ 22:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0