Från ömhet till kaxighet


Allting började med ömhet. I den åldern då jag var en liten unge och lyssnade på musik sjöng man om gränslös kärlek och så. Nu har musikvärlden förändrats en hel del på så kort tid. Det kändes nästan som igår att alla låtar var okej att lyssna på. Idag handlar det bl.a om sex. Christina Aguilera och Briney Spears var de två jag lyssnade mest på - förr var deras låtar inte om sex. De var en aning pop. Riktig pop. Idag är det popet om sex. Och det stör mig! Briney Spears var mycket bättre förut. Oops.. I did it again, Baby one more time.. ja, ni vet hennes låtar var helt okej att lyssna på. Barntillåten kan man nästa kalla det. Idag har hon mixtrat med sin röst till Gimme More, Piece of me och 3.

Fast Christina chockerade mig mest. Hon har haft ett alias som Xtina och hade lite kaxiga låtar där. Men annars var hennes låtar helt okej. Hennes nya album Bionic har mycket attityd. Artister förändras mer och mer - och det får mig att bli helt lost. Jag föredrar de låtar hon sjöng innan. Fast jag kan lyssna på de nya låtarna hon sjunger men ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0