"Imse, vimse spindel klättrar upp för trån"

Jag bläddrade just igenom en bok jag hittade, som min mamma och min pappa läste för mig när jag var liten - Barnens djur, heter den. Handlar om lite småfakta om olika djur och så. Jag minns att jag älskade den boken. Hittade även en annan bok med massa visor och gåtor. Den läste pappa mest för mig och jag tyckte den var rolig. Jag tycker om att bläddra igenom olika saker från man var en liten bebis. Jag tycker om att minnas tillbaka till den tiden. Kunde leka varje dag och vara glad - slippa känna dessa blickar att man är dum i huvudet. Livet lekte..

Det här kom upp i tankarna på mig. När mamma sjöng Imse Vimse Spindel för mig och vi gjorde den slags fingerdansen. Och det får mig vilja träffa min mamma lite oftare än vad jag gör. Jag saknar henne otroligt mycket. Saknar att jag kan prata med henne, skratta med henne, krama henne - precis som jag kan göra med min pappa. Åh, jag saknar mammas kramar. Det är inte lätt att vara ett skiljsmässobarn. Det är inte lätt att vara i den sitsen jag är just nu. Jag vill att allting ska bli som förr igen - träffa min mamma lite oftare. Jag saknar tillochmed stället där hon bor. Jag vill inte gråta - men det som jag vill ha sagt är;

Jag älskar dig, mamma. Jag menar det. Jag kanske inte är det bästa dottern i världen, men jag älskar dig ändå. Lika mycket som jag älskar pappa.. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0