Poff, sa det bara!

Det regnade, haglade och åskade här hemma och jag drog ur sladdarna hur kontakterna. På min dator drog jag inte ur alla dumma sladdar - för att jag inte orkade, vilket smart tjej jag är! Så när åskan började gå sin kos så gick jag upp och satte dit alla sladdar och när jag skulle sätta i datorsladden. Tjoff.. pssss.. sch - och röken steg. Förstår ni vad jag försöker snacka om ? Min dator blev paj. Om själva datorn blev paj, är internetsladden, skärmen, tangentbordet och datamusen paj. Allting är paj!

Som tur var tog inte min pappa illa upp. Sånt händer, eller hur ? Men vi har en laptop här hemma och den blir min. Men vi måste skaffa ett mobilt bredband till mig. Min bror har den som vi har nu - och min dator blev paj. Men jag har iallafall en dator! Alla pusselbitar faller på plats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0