Jag vill inte dö rik

Funderat starkt på framtiden. Jag ville leva ett rikt liv när jag blir äldre. Ha tillräckligt med pengar och slipper jobba. Bo i USA, ha både strandhus längs kusten vid Los Angeles och en stor villa vid Beverly Hills. Shoppa. Men så har jag tänkt efter - vill jag vara rik ? Det är självklart att jag vill bo i USA när jag blir äldre, men Sverige är trots allt mitt hemland. Jag vill inte lämna mina nära och kära medan jag bor i ett rikt hem. Jag tänker nog bo här - fast inte i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Jag håller mig till norra delen av Sverige. Jag vill bo som en riktig Svensson. Två föräldrar och två barn med en hund och en katt. Bo i en villa, antingen gul, vit eller röd. Köttbullar och makaroner varje dag. Haha.. inte då. Men om det ändå vore så.

Det jag vill komma till är att jag vill inte dö rik. Jag vill dö lycklig, kunna ha tillräckligt med pengar för att bo med två barn och en man, och djuren förstås. Bo i mitt hemland, jag hör hemma här. Jag vill inte flytta till ett annat land där ingen av mina släktingar bor. Ryser bara vid tanken. Jag ser fram emot framtiden, då jag blir vuxen - fast samtidigt inte. Men det blir ändå ganska spännande med ansvar, kunna ha en familj och leva som en riktig familj. Carlsson blir nya Svensson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0