En såkallad snöstorm

Det har verkligen snöat hela dagen lång! I måndags var det ingen snö alls, kanske en enda millimeter men inte mer! Men i tisdags kom hela snöstormen kändes det som! Då var det ungefär 15 cm snö. Igår var det lika mycket snö. Idag kom snöstormen! Satan i gatan vad det har snöat idag! Det kanske är runt.. 20-30 cm snö ? Och det snöar än! Undrar hur mycket snö det blir imorgon ?
Hur mycket snö har ni hos er ?

Annars har dagen varit okej. Vi hade volleybolltunering idag på förmiddagen, och självklart MÅSTE man vara med. Jag var i mixlaget (både tjejer och killar) tillsammans med Zenobia, Viktor, Anton och Jesper. Första matchen vann vi. Andra matchen var vi så .. oseriösa om det är rätt ord ? Vi skrattade, tog nästan allting oseriöst. Förlorade, vilket inte var så förvånat ? Sista matchen var vi peppade och så, men ändå förlorade vi. Så.. mixlaget kom inte i finalen, inte kill-laget heller. Men tjejerna kom till finalen med sina tomteluvor! Tomteluvorna verkade ge dem tur, eftersom att de vann!
Efter turneringen blev det vanliga lektioner. Redan på engelskan började jag skriva brevet till Rathbone. Hahaha! Just det! Läs det här, dagens hat och dagens.. jag vet inte vad-utbrott!

På rasten gick jag och Zenobia ut för att njuta av snön. Vi gick upp på snöhögar och skrattade. Sedan ville jag gå runt och så. Så stöter vi på fjortisklassen 7d's pojkar och Zenobia känner en av dem. Hon visste att killen (nämner ej namn, hans namn är inte tillräckligt värdig för att nämnas på min blogg) skulle slå henne så hon tar mig framför henne som sköld. Killen knuffar ner oss båda i snön med mig ovanpå kompisen min. Och så sparkar han snö på mig mitt i ansiktet!! "Oh, no he didn't", tänkte jag och försökte komma upp. Då jag lyckades komma upp blev jag så arg. Mitt ansikte var så fruset att jag inte ens kände någonting. Så jag tog upp en frusen snöboll och siktade mot killen och hans omogna gäng. "Kom då.", säger en av hans kompisar. Självklart kommer jag och lillknutten backar undan. "Ja, men kom då. Kom då! Du ville att jag skulle komma", säger jag och hotar honom med snöbollen. När han skrattar och när börjar backa mer lägger jag av och vänder på klacken. Jag är på väg mot C för att gå in till skolan igen. Men jag var så förbannad att jag gick runt skolan igen för att möta killen och hans gäng. Jag samlar på mig snö i min famn och försöker leta upp honom. Så hittar jag honom, kastar snön rakt upp i ansiktet på honom. "RIKTIGA MÄN SLÅR INTE KVINNOR", spottade jag och gick tillbaka till skolan igen.

Han är en jäkla idiot! Om man är nere i snön ska man väl ändå inte.. begrava mig!? Jag sa gång på gång efteråt "Mig bråkar mig inte med" och "Jag ska slå upp en knytnäve på näsbenet på honom. Killen är inte värd att leva!". Så idiotiskt gjort, och jag har lust att spotta på honom! Ni kanske ser det här som en liten grej, men nej! Man ska inte knuffa ner de svaga. Eller slå de svaga. Eller sparka de svaga. Feg han är, idiot.. alla möjliga sjuka ord man kan komma på. Man ska väl tycka att vintern är kul ? Man ska väl ändå inte mula sönder en eller begrava en bara för att man går förbi ? Jävla idiot!

Hahah, ja. Resten var vad jag tyckte om situationen, som ni kanske märkte. Men när jag kom hem så drack jag en kopp varm choklad och satte mig vid datorn. Nördat facebook hela dagen.


- Bild på Amanda och Isa i skolan. Var åtminstonde varm då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0