Jullåtar, även har jag tråkigt!

Hur kan man egentligen ha tråkigt när man lyssnar på jullåtar ? Jovisst, man har tråkigt när man lyssnar på Carola och de andra. Men inte när man lyssnar på dem mordena. Jag har absolut ingenting att göra! Jag dör av tråk! Jag kan väl förklara dagen med korta ord.

  • Vaknar upp och gör mig redo för skolan. Efter en timme går jag till skolan.
  • Första lektionen var Svenska. Vi hade förhör, och sen såg vi på någon film.
  • Matte nästa. Vi behövde inte jobba i boken. Så jag satt och lyssnade på musik istället.
  • Tyska. Vi jobbade med grammatiken die, der och das. Även "Sie", "du" och "ihr".
  • Hemkunskap. Vi bakade lussebullar som blev lyckade!
  • Jag gick till mitt skåp och låste upp det. Robin tog mina nycklar och la upp dem över skåpen. Jag tog mina nycklar och la in dem i skåpet för säkerhets skull. Jag tog sedan ut min väska och låste skåpet. Mina nycklar var där inne! Jag trodde att de var i min ficka, men de var i skåpet. Så jag svor och gråter för att jag blev så förbannad. Sen kom någon lärare och knipsade upp låset. Men jag behöver inte köpa nytt lås för jag tog låset från skoskåpet. Inte behöver jag ett skoskåp ? Jag vill ändå tacka Zenobia som hade tålamodet att vänta, när inte jag hade tålamodet!

Så har min dumma dag varit. Eller den kanske inte var dum ? Men det kändes samtidigt som att allting gick fel. Fast det kanske inte gjorde det ? Haha, jag längtar till morgondagen eftersom att det inte är någon vanlig skoldag. På förmiddagen ska våran klass göra julpyssel, sen är det någon lektion. Och kanske efter lunchen så ska vi ner till gympasalen för att ha "våran" nobeldag. De kommer dela ut priser från tävlingar vi har haft i skolan. Eftersom att det inte är en vanlig skoldag, slutar jag också klockan 14:00! Så skönt!


Kommentarer
Postat av: Zenobia

ingen orsak gmn :)

2009-12-09 @ 22:35:10
URL: http://fflumigaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0