20 år sedan Berlinmuren föll

Haha, det märkte jag nu helt plötsligt! Jag kikade runt litegrann i min tyskabok och så läste jag igenom något vi hade läst igenom förut om Berlinmuren och andra världskriget. Och nu såg jag;
"Den 9 november 1989 föll muren och de bägge tyska staterna återförenades. Berlin är nu åter Tysklands huvudstad." Efterbliven jag är. Men lite intressant är det och veta känner jag nu. Haha, herregud. Jag vet inte vad det är med mig idag som får mig att fundera! Liksom, just nu i Tyskland håller dem på och firar med raketer, går runt Berlin och har det skoj. Medan vi i Sverige.. gör ingenting. Så jag funderar! Varför sa inte våran tyskavikarie att det var tjugo år sedan muren föll ?



Bilden längst till vänster är Berlinmuren. Haha, tänk att man var tvungen att skicka över saker och ting över muren! Dem från öster fick inte komma till västra sidan. Och dem från västra sidan fick inte komma till östra. Hmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0