Mutter, bitter och butter

Inte över skoldagen, den var lika lyckad som gårdagen. Men idag var det tänkt ett stormöte om skidresan till Hassela som jag ska till med några från fritidsgården och Sandra. Kruxet är att Sandra inte svarar varken på mobil eller hemtelefon. Jag skulle alltså fråga henne om hon skulle med till mötet. Om hon inte går dit, går inte jag. Jag kan inte, vågar inte ta mig dit ensam mitt i mörkret. Det finns någon streetgäng här som kan misshandla folk. Så nej, nej tack. Jag messade nu fritidsgården och sa att jag inte kunde komma. Mötet var dessutom obligatoriskt. Så det känns lite jobbigt att man inte kan följa med dit. Åh, kan inte Sandra bara vara hemma !?

Aja, bara att glömma saken och komma på något bättre att göra. Jag måste plugga in tyskan och engelskan. Tyskan kan jag fortfarande inte. Jag ska kunna översätta och skriva det här på både tyska och svenska!

Es ist Dienstagabend um acht Uhr. Thomas Lenk und Pluto gehen im Park spazieren. Thomas lässt Pluto los. Pluto ist glücklich. Er kann frei laufen. Plötzlich sieht Thomas Pluto nicht mehr. Er ist verschwunden. Thomas ruft und ruft. Aber Pluto kommt nicht. Thomas ruft: Pluuuuuutoooo! Aber Pluto hört nicht.

Det här är 6 rader i boken, och det här ska jag kunna översätta till svenska. De som kan tyska, eller pluggar tyska antar jag att de vet vad det här betyder. Men gud, det här är hur jobbigt som helst. Dessutom ska man kunna texten utantill. Åh, våran vikarie är dum!

J-O-B-B-I-G-T!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0