Varför jag ska lägga av..

Frida, stackaren och kanske ni andra tycker att det är synd att jag ska lägga av med att blogga om Twilight. Pappa, som skyddar mig mot allting som jag verkligen uppskattar tycker att jag inte ska se världen som Twilight. Utan det finns också en verklighet, och den ska jag leva i. Jag får skriva om Twilight, men inte lika mycket som jag har gjort nu. Istället bloggar jag om funderingar och mitt liv. Hur mitt liv har varit under mina 13 år. Mitt förhållande med mamma. Det är mer intressant att läsa än Twilight, antar jag.
Nu kanske ni tror att jag helt plötsligt börjar hata Twilight, men det gör jag inte. Fortfarande har jag den hysterin inom mig. Jag blir fortfarande lika lycklig. Men jag gör det här för att inte låta fantasin gå över styr. Pappa är orolig att jag kommer leva i mitt egna rollspel .. och att jag kommer bli utnyttjad.

Vad jag menar med utnyttjad är: Jag skriver på bloggen om Twilight, Facebook.. allt. Så kommer en man, 47 bast som leker en tjej på 14 år. Han kanske frågar "Jag och mina kompisar tycker också om Twilight. Kan jag få din msn ? Så kanske vi kan snacka om det". Och så under en kort period frågar han om vi kan träffas. Jag säger dumt nog ja, och blir utnyttjad. Värst nog sexuellt utnyttjad. Och detta kan hända. Det har hänt. Det hände nu i veckan. En kvinna på 27 år, spelade World of Worldcraft. Hon skulle träffa en man, och då blev hon mördad. Så, jag minskar nog på skrivandet om Twilight. Jag kommer fortfarande ha kvar kategorin, ut ifall att.

Kom inte och säg att min pappa är överbeskyddande, eller att jag är feg och tänker på saker och ting alldeless för mycket. Min pappa skyddar mig mot alla idioter som finns i världen. Det är klart han tänker på mig nu när jag är tonåring. Och feg, det är klart att jag tänker på saken extra noga. Jag vill leva, for god sake! Jag vill inte stöta på någon våldtäksman, beväpnad man.. eller vad som helst. Det är mycket bättre att tänka efter än att bara.. fortsätta. Twilight kan jag ha inom mig, eller snacka om det. Men inte låta det komma ut på internet lika mycket som jag pratar om det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det e klart att du inte e feg förstår dej gmn saknar dej / din twilightnörd :D

2009-11-27 @ 23:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0