21-åring som tror att hon är en vampyr

Jag läste i tidningen (omg.. tonåring som läser tidning), men det var på första sidan. Det var en 21-årig kvinna som hade skurit sin kompis i halsen och "lekt" vampyr. Hon hade alltså lajvat, med andra ord. Lajva är när man tror att man t.ex är en vampyr. Man föreställer sig en annan värld och man blir väldigt våldsam. Så som den här kvinnan blev: Hon skärde av halsen på sin kompis, och ville se blodet, precis som vampyrer. Hon hade en blogg där hon hade skrivit: "Om jag bara hade ett svärd. Då skulle jag snitta av en och en och se hur blodet rinner ner för deras äckliga halsar" och skrivit därefter - Jag kommer bli Fru.Monstermassak. Hon var alltså väldigt intresserad av vampyrer att hon hade gjort detta.

Det här är min åsikt: Om jag får säga såhär - är det här den hemskaste döden. Tänk er en galning som håller i en kniv och snittar av er hals, sticker in den i hjärtat.. osv. Man är inte beredd och till slut ligger man där, död. Man ska aldrig tro på något. Särskilt inte något som detta. Det finns inga vampyrer och det har aldrig funnits! En dödlig människa, som lever på blod, har huggtänder och på dagen blir denna varelse aska. Kan bli fladdermus, kan snacka samma språk som oss. Ni hör ju själva. Det har aldrig funnits några vampyrer, och jag förstår inte hur det kan bli en sådan hysteri! "Vampyrer är vackra", jovisst - de är väldigt vackra. Men hur vet man det egentligen ? Bilder på Google. Filmer och serier. Hmm..

The Twilight Saga, enormt bra serie men börjar sakta gå mig på nerverna. Många blir hysteriska och tror att Edward Masen Cullen finns. Vissa har gått fram till Robert Pattinson aka. Edward Cullen och sagt "Bit mig, Robert". Vad fan tror dem ? Robert är en vampyr ? Hahaha!

Vampire Diaries, den bästa serien som visas på tv. Vissa blir hysteriska av detta också. Man kan börja tro att självaste Damon Salvatore finns och man börjar själv leka vampyr. Enligt mig, ska man inte leka någonting som inte ens existerar. Det slutar såhär: precis som det stod i tidningen.

True Blood, vampyrsex, vampyrsex, vampyrsex.. finns det inget annat än det !?

Vad jag vill säga är att det här är hemskt. Vampyrer finns inte, och jag vill att allihopa ska sluta tro på att sådana varelser existerar!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag älskar vampyrer och tycker dom är skit coola men jag vet att dom inte finns (Tyvärr)heheh



Snygg blogg

2010-02-26 @ 14:08:00
URL: http://mytwilightfanfic.blogg.se/
Postat av: Sophie

HAHA .. true blood kommentaren är så sann! ;D

2010-03-04 @ 18:56:29
URL: http://xcharisma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0