Självförtroende

Jag var den personen som hade lågt självförtroende. Men tack vare all stöd från min pappa så har jag blivit den jag är idag. Jag har högt självförtroende och kan komma från och hem från skolan med ett leende på läpparna. Nu vill jag ge er de tips min pappa gav mig:

  • När du vaknar upp.. gå fram till spegeln och säg minst fem bra saker om dig, varje morgon.
  • Försök vara öppen med omgivningen. Detta ger dig flera vänner och vänner ger dig självkänsla och tillit.
  • Ta inte åt dig skit från andra. Ignorera dem bara och fortsätt leva i nuet. Ha huvudet högt upp och visa vem som är mognast. Vad du än gör, säg inte någonting tillbaka. Det är bara dumt och det leder till konsekvenser.
  • Ta emot komplimanger dina kompisar ger dig. Förut var jag den som nekade när någon sa "Gud, vad fin du är" etc. Det blir en plus i kanten ifall du säger "Tack", och det leder till bättre självförtroende det med.
  • Jämför dig inte med någon. Du duger som du själv är och det är bara dumt att jämföra sig med någon annan. Man kan själv ha en fin kroppbyggnad, fina ögon, snygga ben..

Ja, det var nog antagligen dessa tips min pappa gav mig. Och dessa tips fick mig att bli den jag är. Det är inte svårt att ta emot komplimanger etc. Så var bara dig själv och visa vem du egentligen är. Våga vara öppen med andra!


Kommentarer
Postat av: VERITAS

Allt bra idag sötis? :)

2010-01-20 @ 18:47:59
URL: http://veritas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0