Språkresa till USA

Yes, det är precis vad ni tänker fast inte riktigt. När jag var med Sandra surfade vi in på någon språkrese-sida. Det var jättebra, eftersom på språkresan kunde man också gå på olika aktiviteter och så. Men fy sjutton vad dyrt! Tror det var vid 34 000. Så hela kvällen igår letade jag efter andra språkrese-sidor och en av dem är sprakresa.org - Sveriges största språkresesajt. Om man vill plugga engelska (som jag och Sandra vill, absolut) så kan man välja mellan många olika länder. Tänk att få åka till Nya Zeeland, alla vita stränder. Hawaii kunde man också åka på språkresa till. Irland, där min faster bor.. en himla massa att välja på! Fast jag och Sandra väljer soliga Kalifornien. Vi har bestämt oss att bo hos en värdfamilj eftersom att det är billigast och mest tryggaste. Ens engelska flyter på bättre också. Tänk att få vakna upp med solstrålar som kryper sig in genom fönstret och få känna doften av pannkakor med sirap på! "Om du inte har någon lektion under några timmar, lämna böckerna och njut av värmen på stränderna.", hell yeah! Shoppa i LA, dra på nöjesparker som Disneyland och Universal Studios, HELL YEAH! LA, här kommer vi! Hmm.. hur mycket kostar det då ?

Om man klickar på förfrågan är det som ett formulär du ska skriva i. Sedan står det "Skicka förfrågan" och där kan du jämföra priser. Välja det bästa och billigaste. Älskar den här hemsidan, rekommenderar den stort! Då är det bara att spara. Hoppas på att pappa och farfar bidrar lite till mig.

Man kan knappt vänta! Tänk om man får gå på Walk of Fame.. man drömmer sig bort för sjutton! Tre veckor i USA, lär nog bli min första resa utomlands. Och man reser tillsammans med sin bästavän!

Nej - nu ska jag fortfarande leta efter bra sidor. Ef.com är också ganska bra! Sommaren 2010 eller sommaren 2011 kommer bli fantastisk!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul!

Jag och emelie i min klass har bokat en resa till Yesey (england) i sommar.fast det e två nätter i paris också, ska bli så jäkla kul vad man längtar!

hoppas du hittar nåt!läääängtar efter varma pannkakor med sirap på!haha

2010-01-17 @ 01:41:00
URL: http://olssonsouls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0