Vi kommer INTE ner till dig..

Hej allesammans!

Jag är verkligen på toppenhumör idag och jag vet inte alls hur det gick till. Det mesta var väl att vi i sjundeklass (endast 7b och 7c) har startat ett projekt om våld och så. Man skulle lägga ihop sina arbeten i en enda bok.. riktig bok alltså. Man kan måla teckningar, skriva dikter och berättelser, åsikter om våld osv. Jag tycker att det är en kul grej. Jag och Frida skriver berättelser. Jag valde det eftersom att jag drömmer om att bli en författarinna. Så jag tänkte "Yes, perfekt för mig!". Så min berättelse handlar om mig. Hur jag egentligen har haft det - fast jag nämner inte mitt namn och inte mina kompisars namn. Jag använder däremot mitt smeknamn och namn som liknar mina kompisars. Om jag har tid lägger jag upp berättelsen. Jag är noga med att beskriva saker och ting, jag är noga med att skriva personens tankar och så. Jag är så nöjd med början av den! Speglar den jag själv varit.

Ja - glad är jag verkligen. Längtar som sjutton till att Sandra ska komma hem så åker vi till hennes pappa. Det var ett himla tag sedan! I juli, tror jag att det var. Men det är hur kul som helst att vara där. För tredje gången: Uppdateringen blir låg. Kommer hem lördag eller söndag.

Ni får ha en jättebra helg!


Sommaren 2009 på Sandras pappas båt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0