Ska jag sluta blogga ?

Jag har tvekat lite på att blogga nu. Behöver jag verkligen en blogg ? Jag satsar på bloggen allt för mycket att jag låter den gå före mitt umgänge. Jag har gång på gång sagt att jag vill vara ensam, men då vill jag hem och blogga. Det har blivit som en tvångstanke. Behöver jag satsa på en blogg där jag får väldigt få besökare ? Jag vet att man måste kämpa för att bli en småkänd bloggare, men det är inte något jag brinner för. Jag vill inte satsa på bloggen längre. Bloggen går inte före allt. Skolan, vänner och familj går före datorn.

Så frågan är om jag ska sluta blogga eller inte. Hm.. det blir ganska svårt att släppa den här bloggen. Jag har ju haft den ett bra tag. Sedan november. Och här har jag skrivit alla minnen. Jag tror inte att jag kommer ta bort bloggen, något måste jag ha kvar för att kunna gå in här och blicka tillbaka. Jag vill säga till er att den här bloggen har fått mig att må lite bättre. Kunna skriva av mig, vilket är skönt. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit av mina känslor och sedan mått lite bättre.

Samtidigt vill jag inte släppa bloggen. Jag funderar på att skapa en ny, en enklare att komma ihåg. Det är trist att känna av den här känslan. Jobbigt och jag får lite tvångstankar redan nu. Vill jag lägga av den här bloggen ? Galet. Det är svårt att blogga när man inte kan blogga med bilder. Jag kan inte ta kort med webcamen på den här datorn och min mobil är seg och kan inte överföra någonting. En blogg utan bilder är inte en intressant blogg.

Jag har sagt länge att jag ska ta igen bloggen men ändå händer det ingenting. Jag säger det rakt ut: Jag har ett liv. Jag behöver umgås med mina vänner och jag kan inte låta bloggen ta över dom. Bloggen är inte min kompis, bloggen är min blogg. Gång på gång har jag bråkat med min kompis, nämner inget namn, för att jag har glömt bort henne. Och jag tror att det beror på bloggen. Galet, är det här. Jag låter bloggen vila lite nu. Jag har ett sommarlov och jag ska ta för mig det här lovet. Det är inte ofta man får 10 veckors ledighet. Vi hörs snart.

Kommentarer
Postat av: frida

Gör det som är bäst för dej jag älskar din blogg men om du mår bättre utan den så tkr jag du ska ta bort den, det viktiga är att DU mår bra <33333

2010-07-11 @ 03:40:34
Postat av: Anonym

tycker inte du ska sluta! men du kan skriva mindre bara ju eller hur? inte satsa på bloggen ssååå mkt ;)

det tycker jag :D

2010-07-11 @ 20:53:07
Postat av: yanesky

gmm jag tkr inte att du ska lägga ner bloggen <3

men du får göra som du vill älskar dig // åsnan :D <333

2010-07-12 @ 00:46:59
URL: http://yanaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

sluta inte

2010-07-12 @ 18:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0