**** you right back!

Okej, nu känner jag att jag måste skriva av mig. Jag är så jävla less på respeklösheten, om det heter så. Väldigt många vet inte vad respekt innebär eller hur man hanterar det och det är väl något man ska kunna ? Dagens ungdomar - nu låter jag som en vuxen människa, men jag är mogen för att fatta hur vuxna tänker -, många suckar åt dagens ungdomar och det gör jag också. Hemma hos mig ska det gälla med att röka cigg eller vattenpipa, att vara ute sent på kvällen, dricka och gå på fest, massa onödiga bråk.. ja, ni förstår. Man måste vara en del av det, men jag håller mig undan. Jag vill inte vara en dagens ungdom här hemma. Jag är mogen nog för att fatta att det är farligt att röka och dricka när man är i den åldern jag är i. Jag är mogen nog att hantera bråk. Och jag festar inte.

Men det är inte det jag vill komma till - dagens ungdomar kan ibland inte hantera respekt. De dömer ut folk, hur som helst. Om man känner personen eller ej, så ska man ändå döma ut den personen. Hata. Hata och vara en glädjedödare verkar vara en sysselsättning här hemma. Min dag började fantastisk och jag var jätteglad. Tills kvällen. Jag vill inte förklara vad som hände: men det var någon som skrev något respektlöst. Tänker inte säga vad. Men jag blev arg, jävligt förbannad. Har lust att bryta nacken av allihopa. Jag bara känner att jag måste ta sönder något nu. Vad som helst.

Det här med respektlösheten är så typiskt i min kommun. Och ändå säger politikerna: Nä, men våran kommun är bra. Jovisst, tjena. Skaffa flera fritidsgårdar och sportlokaler så att ungdomarna kan sysselsätta sig lite bättre än att bråka utan för mitt fönster, röka på eller komma hem full. Låt ungdomarna lära sig om respekt. Man kanske ska ta upp det flera gånger i skolan ? Så man tar med det hela livet. Lärarna, eller kanske fritidsledarna på fritidsgården, kan förklara konsekvenserna som leder när man inte visar respekt. Respekt är något man behöver i livet. Annars kan man inte lära känna folk, blir fler krig, everybody hates eachother. Ska kanske skicka en insändare till lokaltidningen, så politikerna fattar någongång att något bör förändras i min kommun. Så kanske man ska ta med det till aftonbladet eller expressen - så resten av politikerna och folket förstår att respekt är något vi behöver!

De som inte visar respekt överhuvudtaget - jag säger det här **** you right back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0