"Jävla emo! Gå och skär dig själv!"

Det får jag höra rätt ofta varje dag. Någon som spottar "Jävla emo" osv. När jag får höra det så får jag dåligt samvete. Varför tror många att emo är dåligt ? Emo är en musikstil och deras klädstil kallas fashioncore. Liksom - vad är det som är dåligt ? Jag hatar att det är så många som inte förstår vad de pratar om. Det märks tydligt att de som skriker "Jävla emo" inte vet direkt vad det är. Och många tar så himla illa upp när de blir kallade för det. Varför ta illa upp ? Visst - jag blir kallad för det då och då och tar illa upp, men det är bara för att personen inte förstår. Jag skulle uppskatta att ni inte kallar mig för emo efter jag har skrivit det här. Jag har inte den stilen och jag lyssnar inte på sådan musik. Jag har ingenting emot emos - absolut ingenting.



Det jag stör mig mest på är uttrycket "Jävla emo som skär sig på sina handleder". Jag spyr så fort jag hör detta uttryck - inte bokstavligen. Men det är så sjukt skrattretande. 1. Emo innebär inte att man skär sig. 2. Tänk på vad ni säger. Emo är bara en musikstil - så hur kommer skärningar i handleder och andra kroppsdelar in ? De får psykiska problem. De får psykiska problem för att många hackar på dem - eller någonting annat som får dem att må dåligt. Det är bra att veta vad man säger. För uttrycket "Gå och skär dig själv" etc. är lågt. Man hör redan på dem att de inte vet vad de säger.

Varför ska man hacka på folk som behöver stöd ? Behöver lite pepp och en komplimang ? Det är vissa som inte har något vett i skallen när det gäller sånt här. Många tror att man är en levande docka och man kan säga vad som helst till en. Men man har känslor. Bara en minsta dum kommentar om en kan få en sårad. Man förstör ens självkänsla och om man förstör ens självkänsla, förstör man hela personen. Det är självkänslan som är viktigast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0