S:t Patricks Day



S:t Patricks Day idag!
Jag har hört talas om det förut eftersom att min faster och kusin bor (PÅ) Irland. Där firas det bl.a med fest på pubar, umgås med vänner och familj. Dock vet jag inte riktigt varför de firar det! Jag tror att det var antagligen ett skyddshelgon. Han tog kristendomen till Irland. Och det som är så kul är att alla ska ha gröna kläder på sig - annars enligt traditionen får man nypa på de som inte har gröna kläder på sig! S:t Patricks Day är även Irlands nationaldag, tänk hur seriöst de tar det jämfört med Sverige ? Jag skulle egentligen inte banga på att flytta dit när jag blir äldre (om jag inte lyckas fixa något i USA). Det är trevliga irländare och mysigt land. Det liknar Sverige, enligt vädret - men landet är mycket bättre, tycker jag!

Så till alla irländare - Happy Saint Patricks Day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0