Bilder från Medelhavsmuséet.

Idag besökte min klass Medelhavsmuséet i stan. Mjoo.. muséet var väl bra. Det egyptiska var lite creepy, att se mumier sedan 2000 år tillbaka. De sa att dem var riktiga, så jag antar att de var det. De såg inte precis fejk ut! Det grekiska var litet, men guiden snackade en hel del om olika gudar. Akilles, Hercules.. you know. Romerska snackade hon en hel del om Commudus och någon annan. Men det var intressant iallafall, det var huvudsaken! Efter det käkade jag, Frida och Lollo på donken, tillsammans med många andra i min klass. Man fick äta vart man ville, men jag tycker inte om Thaimat och inte sushi - så vi bestämde oss för donken. Efter det köpte vi lite godis - Ooops.. på en tisdag. Nåväl.. hemma nu. Ska plugga till matteprovet imorgon, NOprovet till torsdag och ska även sticka lite (känna mig som en gammal tant.. katten vill sitta brevid garnnystanet.)

På fredag ska jag och några i skidgruppen ordna ett "minidisco" som vi kallar det för en skola. årskurs 1-2 och årskurs 3-5. I guess. Ska bli riktigt kul och snart åker vi till Hassela - PÅ SÖNDAG! Sjukt att vi har tjänat ihop 72 000!!

Bilder..

Frida, jag och Lollo hittade våran nya bästis! Frida på bilden ;)

Lollo & Jag ;)

Solen in my face på tåget. Ingen försening eller inställda tåg. Puuuh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0